Sunday, April 29, 2007

Perjuangan Islam tidak akan kalah

Ekmal Yusof Mon Apr 30, 07 12:26:37 PM
TAIPING, 30 April (Hrkh) – Exco Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hasan al-Tantawi mengingatkan bahawa sesiapa yang berada dalam perjuangan Islam tidak seharusnya berfikir bahawa Islam mudah dikalahkan.

“Apatah lagi Islam tidak akan luput dari pentas perjuangan dunia ini walau pun Baginda Rasul s.a.w. telah wafat meninggalkan kita,” katanya semasa merasmikan Mukatamar Dewan Pemuda PAS Perak ke-24 bagi tahun 2007-2009 di Markaz Tarbiyah Air Kuning dekat sini semalam.
Tegasnya, Baginda s.a.w. meninggalkan saf perjuangan yang sangat hebat dalam melangsungkan perjuangan suci agama Islam untuk mendaulatkan syariat dan kalimah Allah, sehingga merentas jauh dari ideologi yang dicipta oleh manusia.
“Akan sentiasa ada di sepanjang zaman di kalangan umat MUhammad orang yang akan bangkit memperjuangkan Islam, sudah pastinya adalah di antaranya dari mereka orang yang memperjuangkan kebenaran itu di kalangan Pemuda,” katanya.
Pemuda PAS katanya, mesti mesti meneruskan kelangsungan perjuangan dan kesinambungan risalah yang wariskan oleh Nabi Muhammad s.a.w. sebagai pelapis di kalangan pemuda-pemuda yang beriman dan bertakwa kepada Allah.
Maka, tegasnya, sebagaimana yang telah disabdakan oleh Nabi s.a.w. bermaksud sering kali memberi pertolongan yang membaiyai perjuangan ini untuk mengukuhkan perjuangan Nabi s.a.w. itu adalah dari kalangan pemuda.
“Sementara yang sering menyanggahi akan aku (Nabi) adalah di kalangan pahlawan tua,” ujarnya.
Beliau mengingatkan Pemuda PAS supaya tabah dan cekal mendepani segala ujian dan halangan yang dihadapkan oleh musuh khususnya.
Justeru katanya, PAS yakin tidak semudah dari kata-kata dimana memerlukan pengorbanan sangat tinggi disamping kesedaran yang mantap di kalangan kita

No comments: