Sunday, February 4, 2007

Pilihan raya: PAS sentiasa bersedia, sama ada boikot atau tidak

Ekmal Yusof Mon Feb 05, 07 04:46:19 AM
IPOH, 5 Feb (Hrkh) - Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Haji Ahmad Awang berharap ceramah 'Roadshow Boikot Pilihan Raya' yang diadakan dengan rancaknya sekarang adalah sebagai satu kayu ukur sama ada hanya memboikot pilihan raya Dun Batu Talam tempohari atau turut meliputi pilihan raya umum akan datang.
"Kedudukannya masih belum dibuat malah sedang membuat 'post mortem' kesan yang telah berlaku ke atas pilihan raya Batu Talam yang baru lalu.
"Setakat ini saya berpuas hati dengan kempen memboikot pilihan raya di seluruh Negara dengan mengadakan ceramah 'Roadshow' tersebut yang dilakukan sendiri oleh Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang di samping AJK-AJK Pusat dan di negeri-negeri yang bertungkus lumus siang dan malam memberi penerangan mendalam kepada seluruh rakyat agar memahami mengapa kita boikot pilihan raya Batu Talam itu," katanya ketika dihubungi di Simpang Empat Semanggol pagi tadi.
Menjawab satu soalan, tegasnya, "sama ada kita hendak memboikot Pilihan Raya Umum yang dijangka dalam masa terdekat ini, pihak parti masih belum memastikan lagi kerana ianya dalam proses kajian dan keputusannya akan diumumkan kelak."
Menurutnya, PAS telah lama membuat persediaan yang rapi sama ada di peringkat negeri dan pusat serta kini bersedia menghadapi pilihan raya umum sama ada ianya secara boikot atau pun tidak.
Ustaz Ahmad Awang yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Perak berkata, rakyat perlu banyak bersabar dan bersedia untuk menerima sebarang keputusannya sama ada untuk memboikot terus ataupun menyertai pilihan raya umum kelak. - mks

No comments: