Saturday, February 10, 2007

PAS edar lebih 50,000 Ren Min Shi Shi di seluruh negara

Intan Abdullah Sun Feb 11, 07 05:40:23 AM
KLANG, 11 Feb (Hrkh) - Lebih 50,000 cetakan akhbar berbahasa Mandarin PAS, Ren Min Shi Shi (Berita Semasa Rakyat) telah diedarkan di seluruh negara sempena Perayaan Tahun Baru Cina yang bakal tiba bagi memberikan maklumat dan penerangan tentang PAS serta isu-isu semasa yang berkaitan.
Program pengedaran akhbar berkenaan yang dinamakan Ops Sutera telah dilakukan pada pagi tadi di Taman Berkeley, Klang dengan diketuai oleh Ketua Pengarangnya, Dr Halimah Ali.
Menurut Dr Halimah risalah Ren Min Shi Shi yang diedarkan di seluruh negara dimulai dengan edaran di Selangor sebanyak 15,000 naskhah.
Program pagi tadi turut sama dijayakan oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor dengan kerjasama Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) Selangor dan antara yang hadir adalah Naib Yang Dipertua PAS Shah Alam, Haji Rahman Mohamad beserta 30 sukarelawan di samping seorang petugas cilik So Wei Chi,12, yang menarik perhatian ramai.
Dr Halimah yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat berkata, cetakan ini merupakan siri keempat dan ia ditambah jumlahnya sebanyak 10 kali ganda daripada jumlah cetakan sebelum ini berikutan sambutannya yang amat memberangsangkan.
"Menerusi Ren Min Shi Shi masyarakat Tiong Hua akan mendapat maklumat dan penerangan tentang PAS serta isu-isu semasa yang berkaitan dan ia diedarkan secara percuma di beberapa daerah di Selangor juga seluruh negeri lain sebagai suatu cara mendekati kaum ini.
"Istimewanya siri keempat ini selain pertambahan jumlahnya,ia mengandungi perutusan daripada pimpinan PAS sempena perayaan Tahun Baru China. Selain itu, Ren Min Shi Shi siri keempat ini turut memuatkan berita-berita semasa yang mengetengahkan penglibatan PAS dalam membantu masyarakat semasa kejadian banjir di JOhor baru-baru ini. Kami amat mengharapkan masyarakat Tiong Hua akan mendapat maklumat yang tepat tentang PAS dan tidak hanya bergantung kepada akhbar arus perdana semata-mata,"ulasnya secara panjang leb

No comments: