Wednesday, June 25, 2008

Umno Terengganu tanpa nakhoda, Ahmad Said belum terima surat perlantikan

Harakahdaily Thu Jun 26, 08 10:15:58 am MYT
KUALA TERENGGANU, 26 Jun (Hrkh)- Setelah hampir dua minggu Dato' Ahmad Said diistiharkan akan dilantik sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Terengganu oleh Presiden Umno, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi tetapi masih belum dapat melaksanakan tugas rasminya.
Ini kerana, Ahmad mengesahkan masih belum menerima apa-apa surat rasmi dari ibu pejabat Umno Malaysia.
"Kita akan buat bila tiba masanya. Kita akan beritahu, insyaAllah dalam masa yang terdekat ini. Surat belum terima lagi dalam proses," jelasnya ketika ditanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri, di Wisma Darul Iman, semalam.
Namun begitu, kata Ahmad mesyuarat Umno bahagian Kemaman berjalan seperti biasa dan tidak ada masalah sebagai ketuanya.
"Mesyuarat Umno bahagian Kemaman kita buat tidak ada masalah. Saya, ketua bahagian di situ (Kemaman)," ujarnya.
Beliau telah diumumkan perlantikan sebagai pengerusi Umno negeri oleh Presiden Umno pada 14 Jun 2008 lalu di Primula Beach Resort.
Perlantikan ke jawatan tersebut perlu dilakukan setelah mantannya, Dato' Seri Idris Jusoh meletak jawatan pada 28 Mei 2008 lalu kerana tidak dipilih menjadi Menteri Besar Terengganu selepas Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12, baru-baru ini.
Turut serta mengikut jejak langkah Idris Jusoh itu adalah Setiausaha Umno Terengganu, Dato' Rosol Wahid dan Ketua Penerangan Umno Terengganu, Dato' Ahmad Shabery Chik. - mr_

No comments: