Tuesday, February 5, 2008

Pertarungan dalam pilihan raya sengit - Mustafa Ali

Awang Harun Wed Feb 06, 08 11:29:19 am MYT
KUALA TERENGGANU, 6 Feb (Hrkh) - PAS menjangkakan Pilihan Raya Umum Ke-12 kali ini merupakan suatu pertarungan sengit antara parti-parti pembangkang dengan Barisan Nasional (BN).
Ini kerana, Umno dan kerajaan BN akan mempertahankan kemenangan mereka dan PAS serta Barisan Alternatif (BA) berusaha bagi mendapatkan kemenangan tersebut.
Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato' Mustafa Ali berkata hasrat PAS/BA adalah hendak menang serta dapat memerintah semula Terengganu dalam pilihan raya akan datang.
"Pilihan raya kali ini kita (PAS) jangka sengit sebab Umno hendak pertahankan kemenangan dia (BN) dan kita (PAS) pula hendak menang dan memerintah semula negeri Terengganu," ujarnya.
Beliau berkata demikian ketika mengadakan Lawatan Pesuruhjaya PAS Terengganu ke Bilik Gerakan di Unit Peti Undi (UPU) Dewan Undangan Negeri (Dun) Wakaf Mempelam, dekat sini semalam.
Katanya, pilihan raya semakin dekat dan pemimpin Umno/BN tidak mampu lagi melewatkan tarikh tersebut.
Menurut sumber, katanya kerajaan BN akan mengadakan pilihan raya tersebut sebelum 15 Mac 2008 depan serta pembubaran dewan bulan Februari ini.
Hadir sama dalam siri lawatan tersebut Bendahari PAS negeri selaku Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Wakaf Mempelam, Haji Mohd Abdul Wahid Endut.

No comments: