Friday, April 27, 2007

TERKINI : Tiga petugas BA Ijok cedera parah dipukul awal pagi ini

Wan Nordin dan Intan Abdullah Sat Apr 28, 07 08:07:29 AM
KUALA LUMPUR, 28 April (Hrkh) - Tiga petugas jentera Barisan Alternatif (BA) Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Ijok dilaporkan telah cedera parah dipukul oleh pihak yang tidak dikenali ketika mereka melintasi kawasan berhampiran rumah Barisan Nasional (BN) Klang awal pagi ini.

Tiga petugas tersebut ialah petugas dari parti komponen BA iaitu PAS yang datang sejak beberapa hari lalu bagi membantu jentera Pilihan Raya kecil Dun KeADILan di Ijok.
Maklumat juga memberitahu bahawa kereta mereka turut dipecahkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab di tempat kejadian.
Mereka dilaporkan telah membuat laporan polis di Balai Polis Simpang Tiga Ijok sebentar tadi kata pemberi maklumat yang mengiringi tiga petugas itu ke balai polis.
Dua daripada mereka yang dikatakan parah telah dihantar ke hospital sementara seorang lagi masih di Balai Polis Simpang Tiga Ijok bagi membuat laporan terhadap insiden itu.
Insiden ini berlaku beberapa jam sebelum pusat mengundi di sembilan Unit Peti Undi (UPU) dibuka bagi membolehkan pengundi berdaftar di Ijok membuang undi bagi memilik wakil rakyat mereka setelah kematian bekas Adun, Dato'K.Sivalingham.
Dua calon bertanding bagi pilihan raya tersebut iaitu calon dari KeADILan, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang akan menentang calon BN (MIC), K.R Parthiban.

No comments: