Wednesday, May 30, 2007

Dekati masyarakat bukan hanya untuk pilihan raya - Salahuddin

Intan Abdullah Thu May 31, 07 12:21:19 AM
KOTA BHARU, 31 Mei (Hrkh) - Pemuda PAS sentiasa mendekati masyarakat dalam apa juga keadaan bagi memastikan kepentingan dan nasib rakyat terbela, kata Ketua Pemuda PAS, Salahddin Ayob. -->
Menurutnya, Pemuda PAS sering mengadakan program bersama rakyat lebih-lebih lagi dalam menyelesaikan kemelut sosial yang melanda golongan muda khususnya, selain mendekati golongan miskin dan yang terpisah dari arus pembangunan.
Beliau berkata demikian ketika mengadakan sidang media selepas Perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Kali Ke-48 di Pusat Tarbiyah Islam Kelantan, di Pengkalan Chepa hari ini.
Katanya, Pemuda PAS tidak menjadikan pendekatan yang dikatakan bersifat kontemporari ini hanya bermusim ketika mendekati pilihan raya umum semata-mata untuk memancing undi.
Menurut Salahuddin ia merupakan simbolik yang jelas kepada komitmen yang telah ditunjukkan oleh pemuda terhadap rakyat.
"Pendekatan yang diambil pemuda adalah bersesuai dengan perkembangan semasa serta kehendak masyarakat yang inginkan alternatif kepada hiburan dan sukan," tambah beliau yang juga ahli Parlimen Kubang Kerian.
"Justeru, pemuda bertindak sesuai dengan kepelbagaian di samping menyediakan alternatif kepada segala kehendak dan tuntutan semasa," katanya dalam sidang media selepas majlis perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat di PUTIK malam ini.
Namun begitu, menurut Salahudin segala tindakan mahupun program yang telah, sedang dan akan dijalankan tidak tersasar daripada batas-batas syariat yang telah ditetapkan.
Tambahan pula, dengan imej pemuda yang sentiasa bersifat mendekati rakyat khususnya dalam memberi penerangan serta maklumat sebenar tentang hak mereka yang sebenarnya, katanya.
Majlis perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat kali ke 48 di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (PUTIK) yang dihadiri oleh kira-kira 800 orang perwakilan dari seluruh negara./wann

No comments: