Sunday, August 3, 2008

Penggunaan dakwat,Permatang Pauh medan terbaik bagi SPR

Mohd Sabri Said Mon Aug 04, 08 1:37:46 pm MYT
PERMATANG PAUH, 4 Ogos (Hrkh) - Ketua Angkatan Muda (AMK) Parti KeADILan Rakyat (KeADILan), Shamsul Iskandar Mohd Akin mahu Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) mempraktikkan penggunaan dakwat hitam dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh kerana terbukti dakwat di jari itu tidak mengundang huru-hara sebagaimana yang disuarakan pengerusinya, Dato' Abdul Rashid Abdul Rahman menjelang pilihan raya umum ke-12 lepas.
Menurutnya, inilah masa terbaik untuk SPR menguji keberkesanan pelaksanaan dakwat di jari berbanding rasa was-was pada pilihan raya umum konon bimbang berlaku peristiwa yang tidak diingini.
"Inilah masanya SPR praktikan penggunaan dakwat hitam di jari daripada menggunakan kaedah lama yang dianggap lapuk," ujarnya dalam sidang media sempena perasmian Bilik Gerakerja pilihan raya kecil Permatang Pauh di No 27, Taman Cermai, Sama Gagah semalam.
Menurutnya, jika SPR mengambil langkah demikian rakyat di parlimen ini akan tercacat sejarah negara sebagai rakyat pertama menggunakan kaedah yang diterima pakai di serata negara maju.
Sementara itu, Naib Presiden KeADILan, Azmin Ali dalam kenyataanya, yakin rakyat Permatang Pauh begitu matang untuk memilih siapa sebenarnya pemimpin.
"Rakyat di sini memerlukan kepimpinan yang matang maka tidak hairanlah dalam pilihanraya umum lepas mereka mengajar calon Barisan Nasional (BN), Dato' Firdaus Ismail dengan majoriti yang besar, " jelasnya. - mks._

No comments: