Sunday, June 24, 2007

Pertandingan boling Nisa dapat sambutan hangat

Johari Jaffar Mon Jun 25, 07 11:38:23 AM
IPOH, 25 Jun (Hrkh) - Buat julung kalinya Nisa Kawasan Tambun telah mengadakan pertandingan boling di Green Town Mall, baru-baru ini dan mendapat sambutan yang sungguh menggalakkan, malah pihak penganjur tidak menduga penyertaannya di luar jangkaan.
Pihak penganjur amat terharu dengan sambutan yang diberikan oleh para peserta yang melebihi 100 peserta, malah apa yang membanggakan 90 pesertanya terdiri daripada para remaja.
Demikian dinyatakan Ketua Nisa Tambun, Mazliana Mohamad, ketika ditemui pada pertandingan tersebut yang diadakan bangunan salah sebuah pusat membeli belah baru-baru ini.
"Kehadiran 90 remaja menyertai pertandingan boling kali ini lebih menceriakan lagi suasana, di samping itu kita dapat mendedahkan kegiatan Nisa Tambun kepada mereka agar sat hari nanti mereka akan menjadi tenaga penggerak Nisa," tambahnya.
Menurut beliau, antara lain tujuan program tersebut diadakan adalah hendak memupuk semangat kerja berpasukan di samping merapatkan lagi pertalian `ukhuwah Islamiyah' di kalangan ahli.
"Memandangkan sambutan hangat yang diberikan oleh para peserta besar kemungkinan kita akan mengadakan pertandingan seperti ini pada masa akan datang," ujarnya.
Pertandingan boling buat pertama kalinya itu telah dirasmikan oleh Nurul Hasanah, Pemenang Pingat Gangsa pada kejohanan Nisa Games 2007 yang diadakan di Kelantan baru-baru ini.
Penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang disampaikan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Tambun, Zurairah Dato' Ghazali, adik kepada Dr Lo' Lo Dato' Ghazali.
Pemenang kejohanan boling Nisa' Tambun dimenangi oleh kumpulan PAS Cawangan Taman Meru.- mks.

No comments: