Monday, August 13, 2007

Lima hari lagi, Ezam dedah nama Menteri rasuah!

Oleh Mohd Sabri Said
Tue Aug 14, 07 10:12:43 AM
KEPALA BATAS, 14 Ogos (Hrkh) -Lokasi: Kampung Paya Keladi, Kepala Batas. Tarikh: 19 Ogos 2007 (Ahad). Masa: 5.00 petang.
Demikian kata Pengerusi Gerakan Demokrasi dan Anti Kurapsi (Gerak), Ezam Mohd Noor apabila memaklumkan bahawa beliau akan mendedahkan seorang menteri kanan Kerajaan Islam Hadhari tajaan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi yang terlibat dengan rasuah.
Menurutnya, beliau akan mengadakan sidang akhbar pada pukul 5.00 petang selepas menghadiri jamuan rakyat anjuran PAS Cawangan Paya Keladi pada pukul 3.00 petang.
Ezam sewaktu berceramah bersama Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu baru-baru ini berkata, beliau telah lama memberi tempoh kepada Abdullah berkaitan nama menteri berkenaan namun Abdullah tetap menyepi tanpa tindakan berlainan dengan hasratnya ketika mula-mula menerajui kerajaan.
Penghujung bulan Jun lalu Ezam telah menyerahkan memorandum setebal 600 muka surat kepada Perdana Menteri untuk diteliti di mana di dalamnya mengandungi dua laporan polis, invois, resit dan segala bukti salah laku menteri kanan itu.
Beliau memberi tempoh sebulan lebih kepada Perdana Menteri supaya tindakan diambil tetapi akibat kelemahan pentadbiran kerajaan ia diabaikan begitu sahaja.
"Mustahil Dato' Seri Abdullah tidak tahu kerana ia bukan melibatkan orang yang telah bersara, " katanya dalam ceramah berkenaan.
Manakala pada sebelah pagi dan malam, Ezam akan berada di Parlimen Nibung Tebal untuk melancarkan program anjuran Gerak dan ceramah perdana pada malamnya. - mks.

No comments: