Thursday, April 24, 2008

Pusat Perubatan Kohilal azam tingkatkan perkhidmatannya

Intan Abdullah Thu Apr 24, 08 3:10:11 pm MYT
KUALA LUMPUR, 24 April (Hrkh) - Mesyuarat Lembaga Pengarah Pusat Perubatan Kohilal Sdn Bhd (PPKSB) kali kedua yang diadakan pada 21 April lalu telah membuat keputusan untuk menambah baik PPKSB melalui usaha mempertingkatkan keupayaan PPKSB. -->-->
Ia dibuat dengan penawaran perkhidmatan dan memaksimakan keupayaan PPKSB selaras dengan syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia.
Dalam satu kenyataan yang dihantar kepada Harakahdaily, Pengerusi Lembaga Pengarah PPKSB, Dr Md Yusnan Yusof menyatakan bahawa terdapat pelbagai perkhidmatan yang ditawarkan di PPKSB bagi memajukan lagi pusat tersebut selepas 10 tahun beroperasi.
"PPKSB yang beralamat di No. 225, Jalan Negara 2, Taman Melawati, Selangor sedia menawarkan perkhidmatan-perkhidmatan seperti Klinik Am , Klinik Perbidanan dan Sakitpuan, Klinik Kanak-kanak (Pakar dan Pegawai Perubatan), Klinik Pakar Bedah," katanya.
Selain itu, katanya lagi terdapat juga khidmat khitan kanak-kanak, bayi lelaki dan perempuan, saringan kesihatan - 50 ujian makmal, darah, air Kencing dan ECG, ujian pap smear, imunisasi dewasa dan kanak-kanak, rawatan asma dan resdung, klinik kesuburan, sedutan kahak, khidmat bantu ibu menyusukan anak angkat.
"Pada masa yang sama, PPKSB turut menyediakan beberapa pakej bersalin, beserta perkhidmatan lain dengan kos yang sangat berpatutan," ujarnya.
Beberapa langkah juga telah, sedang dan akan diambil untuk memastikan PPKSB mampu berdaya saing dalam bidang yang telah diceburinya untuk lebih 10 tahun.
"Untuk menjamin keselesaan dan kemampuan berdaya saing, pihak pengurusan PPKSB sedang dalam usaha untuk memindahkan pusat operasi PPKSB ke Diamond Square, Setapak yang terletak di Jalan Gombak menghala ke ibukota Kuala Lumpur yang mana proses ini dijangka memakan masa selama lebih kurang enam bulan," katanya lagi.
Di samping itu pihak PPKSB juga mempelawa mana-mana calon muslimah yang berkelayakan serta berminat untuk mengisi kekosongan sebagai Pegawai Perubatan sepenuh masa, jururawat terlatih dan pembantu jururawat untuk mengemukakan resume dalam kadar yang segera.
Pihak PPKSB boleh dihubungi samada melalui alamat email:
docmarjan@bluehyppo.com
Alamat email ini telah dilindungi dari spam bots, anda perlukan Javascript enabled untuk melihatnya atau hadir ke Pusat Perubatan Kohilal, No 225 Jalan Negara 2 Taman Melawati 53100 Kuala Lumpur.
Untuk temujanji atau menghubungi talian 03-41068466 (u.p. Pn. Rina) atau mengirim faks ke no: 03-4106 8469./

No comments: