Monday, April 14, 2008

Lebih 4,000 hadiri Jamuan Rakyat anjuran PAS Perak

Johari Jaafar Mon Apr 14, 08 3:51:03 pm MYT
IPOH, 14 April (Hrkh) - Lebih 4,000 hadir di majlis jamuan rakyat yang dianjurkan oleh Badan Perhubungan PAS Negeri Perak di perkarangan Pejabat PAS Perak di Bandar Ipoh Raya semalam.
Jamuan rakyat itu diadakan sempena Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat yang diadakan semalam dan Persidangan Adun dan Ahli Parlimen PAS seluruh negara yang diadakan di Ipoh hari ini.
Antara pimpinan PAS Pusat yang hadir pada majlis jamuan rakyat tersebut ialah, Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasaruddin Mat Isa, Naib Presiden PAS yang juga Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang, Ketua Penerangan, Mahfuz Omar, Bendahari PAS, Mohd Hatta Ramli, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Asmawi Awi.
Selain Menteri Besar Perak, Ir Mohammad Nizar Jamaluddin, beberapa pimpinan PAS Negeri yang kelihatan hadir sama di majlis itu ialah Ketua Penerangan PAS Perak yang juga Setiausaha Politik Menteri Besar Perak, Misbahul Munir Masduki, Bendahari PAS Negeri, Dr Khairudduin Dato' Abdul Malik serta pmpinan PAS kawasan.
Ustaz Nasaruddin dalam ucapannya meramalkan akan berlaku sekali lagi kejutan dalam politik negara ini selepas persidangan Dewan Rakyat yang bermula akhir bulan ini.
Kejutan yang diramalkan itu membabitkan penghijrahan yang membabitkan Ahli Parlimen di negara ini. Sekiranya ia berlaku politik Malaysia akan berubah, katanya.
Menurut beliau, gelombong tsunami kedua itu akan mengubah landskap politik kepada keadaan yang lebih adil, telus dan mesra rakyat.
"Gelombong tsunami pertama berlaku pada pilihan raya umum ke-12 yang lalu di mana lima negeri jatuh ke tangan Pakatan Rakyat," ujarnya.
"Sekiranya berlaku penghijrahan Ahli Parlimen dalam tempoh terdekat ini, kita akan dapt melihat gelombang kedua tsunami politik melanda negara ini," ujarnya. - mns

No comments: